Український бізнес придивляється до ринків Центральної Азії та Китаю

У цей складний час українські виробники не лише продовжують працювати на Батьківщині, вони розширюють свій бізнес за кордон. Деякі з них почали придивлятися до нетрадиційних для нас ринків Центральної Азії та Китаю. Мова йде не про перенесення свого бизнесу у ці країни, а про розширення виробництва, користуючись можливостями вільних економічних зон.

Про це розповів UA.News в ексклюзивному інтерв'ю керівник ТОВ фінансова компанія «Альма» та співвласник групи міжнародних компаній «Україна - Европа - Китай» Сергій Гузеря. Він був учасником Форуму «Фінанси та Перспективи», організованому міжнародною інвестиційною компанією Старт.

«Якщо для підприємства тут в Україні складні часи і вони знаходять ринок на Сході, то логістичне плече між Україною та, наприклад, Центральною Азією забирає велику частку ресурсів. Якщо вони можуть зробити релокацію, тобто перенести своє виробництво, вони там або створюють нову самостійну філію, або  відкривають партнерский бізнес з місцевими виробниками. Це цікаво нашому бізнесу, тому що таким чином ринок розширюється для українського товару: у власника бізнесу і тут залишається і там з'являється. Щоб свої усі прибутки не залишати у логістиці, це вихід», - розповів нам Гузеря, чия компанія допомагає проводити розрахунки по релокації, шукає інвесторів, допомагає українським виробникам експортувати власну продукцію.

Привабливим виглядає для українського бізнесу участь у вільних економічних зонах, які активно створює влада Узбекистану, Казахстану, Киргизстану, Азербайджану.

«Якщо користуватися вільними економічними зонами, там де існують податкові та митні пільги, релокація бізнесу стає більш цікавою. Поєднання релокації плюс вільної економічної зони, це вихід», - зазначив спікер.

За його словами, такий варіант цікавить українських бізнесменів. «Україна - Европа - Китай», яка допомагає у релокації, наразі веде кілька компаній, які знаходяться на стадії прорахунку доцільності такої операції.

«Пропозиції по релокації у першу чергу зацікавлюють тих, чий продукт там користується попитом, по кому вже зробили аналіз конкурентного середовища, аналіз продукта, аналіз собівартості. Якщо усі ці розрахунки дають можливість відкриватися у новому регіоні, у цьому є економічна логіка, той розглядає такі пропозиції. На зараз у нас в роботі кілька підприємств, які мають свої виробничі потужності в Україні, але вже пропрацьовують можливості релокації до країн Центральної Азії. В першу чергу це виробники панелей обігрівання («Техніка для дому»), пластикових медичних елементів, виробники хлібо-булочних виробів. Там немає круасанів, європейських смаколиків. Попит на ринку там є, але там немає такого виробництва. Якщо тут виробляти, а туди поставляти, то собівартість буде неконкурентною. Тому набагато логічніше відкритися там і вже забезпечити місцеве населення своєю продукцією», - каже Гузеря.Також, на його думку, для українського бізнесу може бути цікавим Китай. Хоча з урахуванням позиції майбутнього президента США, це складне питання.

«Нашим підприємцям також цікавий Китай. Ми багато чого беремо звідти. Наприклад, «Техника для дому» бере частину запчастин китайського виробництва,  а тут знову можна говорити про логістичне плече. У процесі ведення бізнесу у наших підприємців напрацьовуються контакти з місцевим бізнесом. Але ми точно вимушені будемо враховувати політику США по відношенню до Китаю та грати по їх правилам. З іншого боку Центральна Азія буде трохи м'якше. Очікуємо, що там нам зроблять крок на зустріч і наші виробники зможуть там вигідно облаштувати частину свого бізнесу», - резюмував Гузеря.

Інформує ua.news