Автор фото,Національна поліція
Підпис до фото,Фото обшуків і затримання опублікувала поліція
11 грудня в "Укрзалізниці" відбулись обшуки та затримання, пов'язані з корупцією в компанії. Про це повідомили в Нацполіції і в самій "Укрзалізниці" та зазначили, що це спільні дії.
"Процес очищення йде", - розповіло ВВС Україна високопоставлене джерело в УЗ.
У пресрелізі "Укрзалізниці" зазначили, що мета всіх цих слідчих дій – "зупинити діяльність організованої злочинної групи, яка "паразитувала" на рядових залізничниках". Обшуки провели вдома у причетних до кримінальних схем та у потягах міжнародного сполучення.
Через це були невеликі затримки руху і додаткові перевірки.
У поліції при цьому заявили, що йшлося про зловживання на потягах міжнародного сполучення, де дії фігурантів призвели до "штучного дефіциту квитків на найпопулярніші маршрути у вільному продажі".
Квитків на популярні міжнародні рейси, наприклад Варшава-Київ, дійсно дуже важко купити.
Є лише кілька годин у добу відкриття продажів за 20 днів до поїздки, коли ці квитки можна зловити. Після запровадження верифікації у Дії ситуація покращилась. Однак, за даними ВВС, досі існували схеми, коли квиток можна було придбати на будь-яку дату за винагороду, навіть, коли їх не було у продажу.
Побори з провідників
Джерела ВВС в "Укрзалізниці" так розповідають про ситуацію з обшуками – затримали одного з високопоставлених працівників залізниці за прізвиськом "Дєд". Він, за даними джерел, впродовж багатьох років вимагав побори з працівників УЗ, зокрема, з провідників, начальників потягів, ремонтних бригад.
"Ці побори тривали десятиліттями, ще з часів Радянського союзу, коли провідник, щоб вийти на рейс, мав занести хабар. Кожен провідник платив інструктору, він передавав ці гроші далі. Про це знали всі. Але проблема в тому, що ніхто не хотів свідчити проти цих людей", - розповіло ВВС Україна джерело, знайоме з ситуацією всередині.
Ці побори бралися за всі рейси, а найбільше платили за те, щоб потрапити на так звані "хлібні", престижні міжнародні маршрути. Джерела розповідають, що були випадки, коли неугодних провідників виштовхували з поїзда. Після чого складали рапорт акти, що вони просто "відстали" від потяга.
За даними джерел, провідники могли потім відбити ці гроші наступним чином – брати зайців, торгувати алкоголем, перевозити передачі, а одним з основних видів заробітку раніше була "туфта" - повторно використана білизна.